توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي با مشاركت بخش خصوصي

رئيس اداره امور موسسات کارآموزی آزاد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد گفت : با توجه به اهميت نقش دانش ، فناوري و مهارت به عنوان اصلي ترين عوامل ايجاد ارزش افزوده در اقتصاد نوين و توسعه كشور اهداف گسترش دانش و مهارت ، كاهش فاصله سطح دانش و مهارت نيروي كار كشور و بازسازي سياست ها و مقررات به منظور حداكثر استفاده از مشاركت بخش خصوصي در توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي در دستور كار قرار دارد .

محمد رضا سلطاني ادامه داد : در راستاي فراهم كردن ساز و كارهاي تحقق اهداف ذكر شده و در جهت استراتژي برون سپاري و افزايش بهره وري نسبت به بازنگري ضوابط و دستور العمل هاي اجرايي آئين نامه نحوه تشكيل و اداره آموزشگاه هاي فني و حرفه اي آزاد اقدام شده است .
وي بيان كرد : فراهم آوردن مشاركت مستقيم و مؤثر مؤسسات و نمايندگان انجمن ها و تشكل هاي صنفي آموزشگاه هاي فني و حرفه اي آزاد در تعيين سياست ها و خط مشي هاي مربوط به امور اين آموزشگاه ها از طريق عضويت خبرگان ، افزايش دسترسي و ترغيب گروه هاي مختلف به مهارت آموزي از طريق اجراي دوره هاي آموزشي با استفاده از سامانه الكترونيكي و گسترش همكار ي هاي بين المللي آموزشگاه هاي فني و حرفه اي آزاد از طريق تعيين ضوابط و شرايط اخذ مجوز نمايندگي مؤسسات معتبر خارجي و تأسيس آموزشگاه ها در مناطق آزاد تجاري مهمترين تغييرات ناشي از بازنگري ضوابط و دستور العمل هاي اجرايي است .


سلطاني هدف از تشكيل آموزشگاه هاي آزاد را آموزش مهارت هاي پايه و پيشرفته به روش هاي مختلف حضوري ، تلفيقي و الكترونيكي عنوان كرد و افزود : آموزش هاي تلفيقي مجموعه اي از آموزشهايي است كه بخشي از آن به صورت حضوري و بخشي از طريق سامانه الكترونيكي ارائه مي شود .


وي آموزش هاي الكترونيكي را آموزش از طريق وب و با استفاده از سامانه الكترونيكي بر اساس استاندارد آموزشي مهارت سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور اعلام كرد .


رئيس اداره امور موسسات کارآموزی آزاد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اضافه كرد : آموزشگاه ها از طريق فرايند اعتبار سنجي بر اساس ارزيابي معيارها و استانداردهاي مصوب هيأت نظارت مركزي سنجيده مي شوند.


سلطاني آموزش هاي فني و حرفه اي را مهيا كننده بازار كار و اشتغالزايي براي جوانان دانست و افزود : به منظور تقويت بخش خصوصي آموزش رشته هاي ارائه شده در آموزشگاه هاي فني و حرفه اي آزاد در بخش دولتي ارائه نمي شود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا